Great Ocean Road (GOR)

Australia are multa natura de vizitat, dar #GOR a fost pana acum în top3 #BestPlacestovisitAustralia, comform preferintelor noastre. Ba, as putea spune că a fost picatura ce a umplut paharul argumentelor pro, atunci când am decis sa lasam Europa în urma.

Nu ai cum sa ajungi in statul Victoria si sa nu iti planifici macar 2 zile pentru acest traseu. Daca stau acum sa ma gandesc, mai pe fuga, poți să te incadrezi și cu 1 zi, insa nu o sa fie full experience. Stiti wallpaper cu stânci, valuri, ocean … realitatea este mult mai interesanta:

12 Apostoli - Great Ocean Road
12 Apostoli – Great Ocean Road

Pentru ca nu avem o masina personala (si sincer nici nu simtim lipsa in acest moment) am apelat la un serviciu de inchirieri. Dupa ceva analiza, am decis ca varianta cea mai buna pentru noi o reprezinta Car Next Door deoarece am acces de pe mobil (prin aplicatie) sa caut o masina cara sa imi convina, pentru ca toate taxele si comisioanele sunt la vedere, pentru ca e mai rapid (nu este cea mai ieftina optiune daca vrei sa faci multi KM / zi). O Toyota Corrola din 2017 pentru care am platit:

• $27 / zi (am luat-o doar 1 zi)
  • $5 taxa de inchiriere
  • $18 extra garantie (iti coboara la maxim $500 contributie personala in caz de incidente)
  • $0.33 / km (noi am facut cam 520km. Daca alimentezi din banii proprii, incarci chitanta si se scade din suma finala)
  • $12 diferite taxe de au

Traseul meu ideal (dar cu siguranta sunt varianta princare poti imbunatatii toata experienta) are aprox.900km dus-intors, cu plecare din Melbourne, mers pe coasta pana la Bridgewater Blowholes (Portland) urmand sa nu te intorci pe pe zona de coastra (un drum mult mai drept si mai “rapid” de condus)

Voi pune mai jos o lista cu obiectivele pe care noi le-am identificat (rugandu-va sa veniti cu completari acolo unde este cazul), impartita pe sectoare pentru a se putea vedea si planificarea mai de aproape

• Torquay Australian National Surfing Museum
  • Torquay Surf Beach
  • Torquay Rocky Point Lookout (parcati la “Car Park” si de acolo pe jos pana la marginea prapastiei)
  • Bells Beach
  • Guvvos Beach
  • Urquhart Bluff
  • Castle Rock
  • Eagle Rock Lookout
  • Memorial Arch at Eastern View (acest obiectiv marcheaza in intrarea pe GOR. Atentie la parcare, exista una mica chiar inainte. Nu fortati parcari in locuri nepermise – exista semne – pentru ca riscati sa primiti amenda, chiar daca nu exista politie in zona – sunt voluntari care fac poze si le trimit mai departe spre a fi procesate)
  • Lorne Beach (in dreptul plajei, undeva mai la sosea, exista un parculet. Aici ai sa gasesti o sumedenie de papagali albi – cockatoo – extrem de insistenti atunci cand aud ceva fosnet de punga. Noi am mers mereu cu seminte (amestecate) luate din supermarket sau biscuiti (nu stiu daca e tocmai indicat). Vor veni si se vor aseza pe mana (ai grija ca zgarie destul de tare) sau pe umar, sau pe cap sau .. nu o sa mai scapti de ei. E totusi o experienta interesanta. Pentru mancare, zona asta are de-a lungul drumului principal (si chiar pe plaja) destule locuri din care sa alegi. Daca ajungi dimineata, iti recomand barul de pe plaja Lorne Beach Pavilion
  • Teddy`s Lookout

Daca te hotarasti sa ramai in Lorne peste noapte, sau daca ai destul timp la dispozitie, poti sa incerci sa te abati de la ocean si sa vizitezi cele cateva (3/4) cascade din zona. Mai ales daca vizitezi GOR vara, padurea care ascunde aceste cascade (rainforest) te va racori putin:

• Cora Lynn Cascades
  • Erskin Falls
  • Straw Falls
  • Cucumber Falls
  • Carisbrook Waterfall
  • Maits Rest Rainforest Walk (temporar inchis aceasta drumetie, dar poti verifica online inainte)
  • Cape Otway Lightstation (faceti un popas la The Lighthouse pentru un ceai / cafea si o portie de scones pentru care se pare ca sunt renumiti. Personal, nu ma omor dupa patiserie deci nu pot sa imi spun parerea.
  • Gibson Steps (la ultima vizita, acest obiectiv era inchiar – nu puteai cobora pana pe plaja. Opreste-te pentru poze totusi, nu o sa regreti)
  • Twelve Apostles Visitor Center (de la drumul principal, faci dreapta. Aici vei gasi o mare parcare unde poti lasa masina. Pe jos, pe sub sosea, se ajunge la Twelve Apostles si la Castle Rock. De obicei bate vantul foarte tare, mare atentie la sapca / ochelari / caciula / telefon / aparat foto. Nu te grabi, priveste si bucura-te de priveliste. Daca ajungi pe seara, cred ca este un prim loc minunat pentru a vedea asfintitul. Daca ai buget ($300 – $1200) poti incerca o plimbare cu elicopterul
  • The Razorback
  • Worm Bay
  • Bay Of Martyrs
  • Bay Of Islands
  • Logans Beach Whale Watching Platform (nu am avut noroc sa vedem balene insa nu ne pierdem speranta si o sa mai incercam)
  • Tower Hill Wildlife Reserve (asta este punctul maxim pe care l-am atins noi. Este o zona interesanta, o insula micuta / rezervatie prin care te poti plimba liber si poti avea sansa sa vezi Koala, Emu si Canguri)
  • Seal Colony (Cape Bridgewater)
  • Bridgewater Blowholes

Alte obiective la care ne-am propus sa ajungem in viitor ar fi Grampians National Park sau si mai departe Port Macdonnell. Nu au intrat zilele in sac, nu e nici o graba. Drumul e lung si foarte frumos (daca sunt nori de furtuna o sa ai sansa sa prinzi curcubeu in ocean), pe langa punctele mari marcate de mine mai sus, sunt sigur ca fiecare mai poate descoperi o plaja ascunsa sau un local interesant sau mai stiu eu ce … ai loc mai jos, in rubrica de comentarii, sa impartasesti din experienta ta.

Nu pot sa inchei aceasta postare fara sa pun si cateva poze (din diferiti ani 2017-2018-2019). Multumirile merg si la co-fotografi: Anca Turtica si Alexandra.

5 thoughts on “Great Ocean Road (GOR)

1. Pe moment am avut aceasi reactie la treaba cu paratul. Ulterior am observat cat de multa lume ignora treaba cu semnul de circulatie si cat de periculoas poate fi asta atunci cand totul este intr-o curba cu vizibilitate redusa. E un spirit civic, nu cred ca e doar paratul clasic.
      Eu am mers si am vorbit cu omul, mi-a explicat ce si cum face el acolo si apoi mi-a urat o zi buna (“I will let this slide for now, better be more careful next time though”)

Liked by 1 person

1. nu-i mai ieftin sa inchiriezi o masina de la o companie de inchiriat gen Hertz, Avis, etc? Pe continentul american e mai ieftin si e mai ieftin de inchiriat o masina din oras decat de la aeroport.

PS
    Nu toate articolele au sectiune de comentarii.

1. Este un calcul făcut pe tema asta clasici (Hertz, Avis, etc) vs car share apps
      Personal, prefer car share apps (gen CarNextDoor) pentru că am control asupra pretului, disponibilității și modelului. În plus, nu sunt taxe ascunse.
      Acum sunt in plin moment de update la blog. Incerc noi teme, o noua structură, text în engleză sau bilingv